Eryk Maler – obraz olejny Wierzby pod słońce

wt, Lut 9, 2010

Obrazy

Eryk Maler – obraz olejny Wierzby pod słońce

Interpretacja obrazu
Mikrokosmos struktury i treść do odczytania: wierzby pod słońce, jedna wyraźna i czytelna raczej dla wszystkich i dla dzieci i dla dorosłych druga efemeryczna jasna, przeciwwagą będąca w kompozycji dla pierwszej. Stok słoneczny, skwer niedookreślony, do namalowania dalej już przez widza, odbiorcę. Błękit wszędobylski, często jako samo przesłanie, symbol czystości, czystego powietrza i zdrowia, zieleń jako symbol odnowy, żółte smugi jako ciepłe słoneczne światło, ciepło i stan bezpieczeństwa. Błękit, ten sam, spływający na drugą oddaloną wierzbę i jednocześnie określający jej kształt. Fiolet zawarty w barwie pierwszoplanowej wierzby, jako symbol dostojeństwa i przypominający o roli drzew, o roli wierzby w polskim krajobrazie, roli magicznej, będącej już samym w sobie przesłaniem. Wierzba jest klepsydrą ziemskiego czasu myślenia, jest anteną rozdwojoną ku górze, na wartości i idee płynące z eteru, a konkretyzowane już w ludzkie wrażliwych osób myśli, myśli o sensie istnienia, o sensie istnienia ziemi i jej przyszłym kształcie, jako niekwestionowanego, a możliwego do zniszczenia fenomenu w kosmosie.

Wierzby-pod-słońce9

Obraz wierzby pod słońce, krystaliczna jego struktura pełna światła synonimu wiedzy i dobra, które jednak ukazać się może tylko na jakimś tle. Obraz wyposażony jest w symbole często obecne w moich obrazach, tak często wynoszony i deptany symbol serca rozdwojonego, jak antena, ku górze, tak jak wierzba, a w innych obrazach obróconego rogiem do góry i będący wtedy symbolem pierwiastka seksualności człowieka i jego cech ambiwalentnych. Faktura obrazu powstała ze stopu licznych farb gotowych i zrobionych na użytek tego tylko obrazu, tuż przed ich nałożeniem, i jest jak linie papilarne. Tworzy niepodrabialne rysy i dukty pędzla naznaczając obraz indywidualnością i dając mu siłę wyrazu, plastykę powierzchni, jakby żywej i stale znaczącej coś nowego, zależnie od długości czasu, gdy odbiorca na niego patrzy i w zależności od tego, jakie światło temu procesowi towarzyszy.

Opis tego obrazu celowo zmierza do nauczenia, jak patrzeć, ale nauczenia tylko tych, którzy nie widzą od razu, a chcieliby zobaczyć, w przeciwieństwie do ludzi wyposażonych w odczuwanie dziecka, których uczyć tego nie ma potrzeby.

W celu lepszego zrozumienia malarstwa w ogóle – Eryk Maler 2009-08-12

 

Zapraszamy do Galerii Touch of Art – w naszej ofercie znajdziecie Państwo obrazy Eryka Malera: https://www.touchofart.eu/galeria/Eryk-Maler/

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Ten wpis został dodany przez:

- napisał 186 artykułów na www.Malago.pl – Twoje centrum malarstwa.


Profil autora

Oceń ten wpis:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak głosów)
Loading...

Dodaj komentarz

*